گارانتی و خدمات:

گارانتی محصول

نیاز به ضمانت محصول:

در زندگی مدرن، ما محصولات بی شماری با مکانیسم پیچیده، مانند رادیو، تلویزیون، اتومبیل موتوری، لوازم الکتریکی و غیره داریم. یک مصرف کننده معمولی ​​نمی داند که این محصولات پیچیده نیاز به چه جزئیاتی دارند. بنابراین اگر خریدار زمان خرید چنین محصولاتی خودش مجبور به مراقبت از آن شود، احتمالا ضرر خواهد کرد.

دیگر جمله ی ” خریدار باید مراقب محصول باشد” جای خود را به قانون ” بگذارید فروشنده مراقب باشد.” داده است. در بسیاری از کشورها قانون مشکلاتی که متوسط خریداران ​​هنگام خرید محصولات بسیار مکانیزه یا خودکار با آن روبرو می شوند را مورد توجه قرار داده است.

مصرف گرایی آگاهی خریدار از محصولات رقیب را با آزمایش و بررسی مصرف کننده در بر دارد. برچسب گذاری و تبلیغات آموزنده مصرف کنندگان را در انتخاب عاقلانه هنگام خرید محصولات آموزش می دهد. در کشورهای توسعه یافته، امروز قانون فروش ضمانتی کالا، از حمایت قانونی برخوردار است. و گارانتی امروز وثیقه ای در موضوع اصلی قرارداد است. در صورت شکسته شدن، طرف قربانی، یعنی خریدار می تواند خسارت خود را مطالبه کند اما حق رد قرارداد را ندارد.

ضمانت نامه تعهدی است که تولید کننده و فروشنده در پشت محصول بایستند و به خریدار اطمینان می دهند که خدمات و رضایت خاصی را از محصول دریافت خواهد کرد. گارانتی کالا باید واضح ، واضح و معنی دار باشد. این یک نقطه مهم فروش و وسیله تمایز محصول در یک بازار رقابتی شده است. ضمانت نامه ها نیز به عنوان وسایل تبلیغاتی در نظر گرفته می شوند. افشای کامل اطلاعات ضمانت نامه “حق دانستن” مصرف کننده را تضمین می کند.

گارانتی محصول

گارانتی به عنوان کمک فروشنده:

1. ضمانت اطمینان از کیفیت، خدمات و عملکرد است. این تضمین کتبی ارزش ذاتی یک محصول است. این امر به مسئولیت سازنده در مورد تعمیرات ، سرویس و نگهداری در مورد ماندگاری های مصرف کننده اشاره می کند. تولید کننده باید از کلمه “ضمانت تعویض” به جای کلمه “ضمانت” استفاده کند.

2. ضمانت نامه نتیجه یک قانون قانونی است.” نیاز نیست خریدار مواظب باشد. “تولیدکنندگان برای ایجاد اعتماد به نفس در خریداران و جبران خسارت مشتریان متضرر، ضمانت هایی را ایجاد کردند. خریداران می توانند به اظهارات فروشنده اعتماد کنند. به عنوان مثال، یک تولید کننده ممکن است صد در صد پشم محصول خود را تضمین کند یا رنگ پارچه را از بین نبرد. چنین ضمانتی ممکن است با گارانتی بازگشت پول پشتیبانی شود.

3. ارزش ضمانت نامه برای مصرف کنندگان به اعتبار ضمانت کننده بستگی دارد. زیرا در عمل و قانون، مصرف کنندگان علاقه زیادی به برخورد قانونی با این مسئله ندارند. ضمن اینکه ، دادگاه ها جبران خسارت یک آسیب را فقط در صورت اثبات استفاده از محصول برای استفاده ی در نظر گرفته شده، جواب میدهند.

درا ین زمینه چهار راهنمای کلیدی به عنوان ابزاری برای تأمین مسئولیت های اجتماعی بازاریابی و همچنین اطمینان از علاقه مستمر مشتری وجود دارد:

(1) صحت ضمانت

(2) آموزش مصرف کننده در استفاده از محصول

(3) کنترل کیفیت محصول

(4) خدمات در صورت تقاضا

4. فروشنده نباید از مسئولیت قانونی ضمانت نامه صرف نظر کند. وی باید مطابق با ضمانت نامه عمل کند. و طبق همانچه که مشتریان از ضمانت نامه درک می کنند، حقیقت را بگویید. گارانتی باید اعتماد مصرف کننده را افزایش دهد. ضمانت های دروغین و فریبنده ، نهادهای حمایت از مصرف کننده را وادار به تقاضای قانون اضافی می کند. هسته اصلی هر برنامه گارانتیی در نهایت در کیفیت خدمات نگهداری و تعمیرات قابل ارائه به مشتریان نهفته است.

اگر این چهار دستورالعمل توسط تولید کنندگان دنبال شود، می توان تکرار رفتار خرید را تحریک کرد و ضمن آنکه نهادهای حمایت از مشتری کمتر برای تصویب قوانین اضافی در مورد مصرف کننده تحریک می شوند. در سراسر جهان، میلیون ها محصول پیچیده توسط مصرف کنندگان استفاده می شوند. و نیاز به گارانتی صادقانه تولید کنندگان دارند. رضایت مشتری رمز اثرگذاری موفق در برنامه ضمانت است. رضایت مشتری از کالای مورد استفاده، سرنخ اثرگذاری برنامه گارانتی را فراهم می کند.

گارانتی ضمنی وعده های سازندگان این است که محصول از کیفیت متوسط و ​​قابل فروش برخوردار است، و کاری را که به طور معمول از محصول انتظار می رود انجام دهد و در مدت زمان معقول به درستی انجام خواهد داد. ضمانت های سریع عبارتند از قول های کتبی خاص سازنده یا بازرگان در رابطه با کیفیت، عملکرد ، شرایط یا سایر ویژگی ها. لطفاً توجه داشته باشید که ، وقتی کسی گارانتی صریح را قبول می کند، ممکن است مجبور باشد گارانتی ضمنی را به عنوان شرط پذیرفتن کنار بگذارد.

هرگز هرگز هرگز تبلیغات فریبنده نسبت به گارانتی ها انجام ندهید شما با این کار هدف اصلی ضمانت نامه که به عنوان ویژگی کمکی در فروش عمل می کند، با شکست مواجه خواهید کرد. تولید کننده نباید گارانتی های جعلی ارائه دهد و مصرف کنندگان را قربانی کند، به خصوص در مورد کالاهای بادوام و با هزینه های زیاد مانند تلویزیون، یخچال، اتومبیل موتور، طرفداران، لوازم الکتریکی و غیره. این کار برند شما را در سطح عملکرد دچار تزلزل خواهد کرد. و از اعتبار قولهای سازمان شما خواهد کاست.

ضمانت محصول

امکانات خدمات:

خدمات به علاوه محصول:

محصول + خدمات = مزیت رقابتی. امروز، مشتریها مجموعه کاملی از محصولات پیش روی خود را دارند، این محصول به علاوه خدمات است که او را به انتخاب محصول مناسب سوق می دهد. هیچ کس در سازمان نباید مجاز باشد فراموش کند که این عملیات برای خدمت به مشتری تدارک دیده شده و نه برعکس.

برای ادامه حیات تجارت در قرن 21 مدیران بازاریابی باید بین خدمات و رضایت مشتری، بهره وری عملیاتی و عملکرد کارکنان هم افزایی ایجاد کنند. این مربوط به کلیه شرکتهای بخش دولتی و آزاد است.

روش “Product Plus” یک استراتژی بازاریابی پایدار است که سودهای طولانی مدت شما را گارانتی میکند. نه تنها شرکت ها باید از جنبه های فیزیکی تولید سرآمد باشند، بلکه باید ارائه دهندگان ماهر خدمات نیز باشند. محصول اصلی که یک بازاریاب ارائه می دهد ممکن است با محصول رقبا مطابقت کامل داشته باشد، اما جایی که شرکت می تواند تمایز رقابتی ایجاد کند خدمات تکمیلی است.

خدمات پس از فروش:

خدمات پس از فروش جنبه مهم معاملات بازاریابی است. هرگونه افزایش استفاده از ماشین آلات، لوازم خانگی و تجهیزات در تمام شاخه های اقتصادی، باعث ایجاد تقاضای مداوم برای خدمات پس از فروش، یعنی تعمیر و نگهداری روان و تعمیرات با هزینه کم، همچنین دسترسی سریع به قطعات یدکی و لوازم جانبی با قیمت مناسب می شود.

مزایای خدمات پس از فروش:

1. می تواند حسن نیت فروشنده را نشان دهد و حفظ کند.

2. توزیع انبوه و با دوام و پرهزینه مصرف کننده تنها از طریق خدمات پس از فروش و اعتبار مصرف کننده، به عنوان مثال ، فروش اقساطی امکان پذیر است.

3. شکایات های مربوط به سرویس و نگهداری بلافاصله و به طور کارآمد توسط فروشنده رسیدگی شود. رضایت مشتری کلید اصلی فروش و رشد بیشتر است.

4. گنجاندن خدمات پس از فروش در تبلیغات فروش، باعث می شود فروش موفقیت چشمگیری را کسب کند.

5. خدمات رایگان در طول دوره تضمین بهترین فروش در ماشین آلات و لوازم خانگی است. بسیاری از شرکت ها خدمات گسترده ای را برای پشتیبانی از برنامه های بازاریابی خود ارائه می دهند. فقدان خدمات مناسب پس از فروش در هند یک چالش واقعی در مصرف گرایی برای بازاریابان است.

بهتر است تولیدکنندگان و فروشندگان ماشین آلات و لوازم مکانیکی و برقی گران قیمت خدمات پس از فروش بسیار کارآمد در برنامه فروششان بگنجانند. و این یعنی خدمات رایگان در مدت ضمانت، و پس از آن با هزینه های مناسب، و خدمات پس از فروش تعمیرات، به شکلی که تعمیر و نگهداری قطعات یدکی را پوشش دهد. خدمات پس از فروش یک نقطه فروش مهم است که به مشتری کمک می کند تا تصمیم سریعتری برای خرید کالاهای بادوام و پرهزینه اتخاذ کند. چنین خدمتی از نارضایتی، ناامیدی و بدخواهی مشتریان در آینده جلوگیری می کند. تحقیقات بازار نشان داده است، اهمیت خدمات پس از فروش در کمپین بازاریابی کالاهای گران قیمت و بادوام ضروری است. بسیاری از این شرکت ها دارای مراکز خدمات هستند.

خدمات پس از فروش در کشورهای پیشرفته دارای اقتصاد بالغ اهمیت زیادی پیدا کرده است، در این کشورها مکانیزاسیون و اتوماسیون در تولید وجود دارد و استاندارد زندگی توده ها بسیار زیاد است، و در چنین اقتصادی، استفاده از مکانیکی و لوازم الکتریکی بسیار رایج است. فروش محصول در تمام کشورهایی که مصرف انبوه کالاهای بادوام دارند نیاز به خدمات پس از فروش کافی و کارآمد دارد. تقریباً تمام محصولات صنعتی به خدمات پس از فروش نیاز دارند.

حتی گاهی خدمات پس از فروش بسیار مهمتر از قیمت ، سبک ، زیبایی ، اندازه و بسیاری دیگر از عوامل موثر بر ظاهر محصول است.

سعید فرزامی

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x